Luiza Søby

Kontakt Luiza Søby

Head of Influencer marketing
Tlf.:29 25 55 05
ls@camp-fire.dk
Luk

Kontakt

Influencer marketing

Intet nyt under solen.

Kendte mennesker er blevet brugt til at sælge ting altid. Nu er verden både mere finmasket og digital – det giver mulighed for at ramme mere præcist.

Vi håndplukker fra gang til gang de rette influenter, og så blander vi både de små, mellem og store for at skabe det rette mix – for det de kan sammen er helt unikt.

Relationer sælger

Influencer marketing er mere end et pænt billede på Instagram. Det bør det i hvert fald være. Hos Campfire & co er influencer marketing en integreret del af kundens eksisterende marketing-mix på tværs af alle kanaler.

Uanset om fokus er på at skabe awareness, ROI eller trafik til butik er influencer marketing et meget effektivt værktøj.

Vi lønner influenterne. Det burde ikke være nødvendigt at skrive, men alt for mange bliver betalt med tyggegummi og energidrikke. Det vil vi ikke være med til. Vi binder heller ikke influenterne til lange kontrakter og sætter dem i stald, hvor de samme 12 bliver præsenteret gang på gang for alle vores kunder.

Når vi udvælger de rette ambassadører til en kampagne, ser vi på forskellige parametre for at sammensætte det bedste brand-fit.

Det er alt lige fra content feel & style, hardcore data til likes, views, engagement rates og impressions. Ens for det hele er at det skal give synlige tal og resultater.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08

Proces

Tilbage
Frem

Brief afstemmes med kunden

Først udformes et kampagnebrief med de KPI’er, som brandet efterspørger. Det kan være alt fra at øge brand awareness til at skabe salg eller hype om et specifikt produkt.

Influencer outreach & onboarding

Herefter udvælges de influenter, som passer til brandet eller til produktet ud fra rette data og content style for at sikre det perfekte brand-fit.

Brief til influenterne

Dernæst udformes et brief til influenterne, så de præcis ved, hvad opgaven går ud på. Det er vigtigt, at dette er forholdsvis bredt, så influenterne har kreativ frihed inden for rammerne, så det matcher deres egen personlige stil og take.

Influencer gifting

For at influenterne kan lave autentisk content, skal de have de produkter, som de skal promovere. Det kan enten være brandet selv, der sender produkter eller shoppekoder. Men hos Campfire & co kan vi naturligvis også stå for denne del.

Content approval

For at sikre brand-safety, godkender vi altid influenternes indhold inden det går live.

Content går live

I den angivne kampagneperiode poster influenterne deres content, så det passer med deres egne algoritmer for flest likes og kommentarer.

Influencer dialog

Vores campaign team har under hele kampagneperioden en løbende dialog med influenterne, for at sikre at alt eksekveres succesfuldt.

KPI-afrapportering

Ved kampagneafslutning måler vi på, hvordan kampagnen samlet har performet.

Det kan vi:

Influencer marketing, brand-loyalitet, kampagner, posts, Reels, Instagram, Tik Tok.

 
Luiza Søby

Kontakt Luiza Søby

Head of Influencer marketing
Tlf.:29 25 55 05
ls@camp-fire.dk