NÅR COMMUNITY MANAGEREN HAR BRUG FOR EN INDHOLDSBANK

Arbejdet med sociale medier kræver godt indhold. Men vi ved også, at det er lettere sagt end gjort i en travl hverdag – at forlade kontoret og tage ud i verden for at tage billeder, lave videoer og interviews. Det var det i hvert fald for Toppen af Danmark. Derfor gjorde vi det for dem.

For Toppen af Danmark har vi lavet:

En indholdsbank med videoer, billeder og interviews af lokale og turister i Hjørring Kommune. Ud over at producere indhold har vi af flere omgange hjulpet med at skrive, poste og annoncere opslag på Toppen af Danmarks Facebook-side og Instagram-profil.

Toppen af Danmark - SoMe

“Er I ude at søge hyre?”

Det var det første spørgsmål vi fik, da vi mødte fiskerne Bjarne og Carl Egon på havnen i Hirtshals i slutningen af august 2017. Det var på vores første produktions-tur rundt i Hjørring Kommune. Sidenhen har der været tre mere.

Vi har endnu ikke fået hyre på havnen i Hirtshals, men vi har til gengæld produceret rigtigt meget indhold. Faktisk har alle vores udflugter hver især givet indhold nok til flere måneder på Toppen af Danmarks Facebook-side.

NÅR DER ER ANDRE JERN, DER FYLDER MERE I ILDEN

Community manageren af Toppen af Danmarks Facebookside og Instagramprofil har også mange andre ansvarsområder. Ansvarsområder, der nogle gange kan fjerne fokus fra de sociale medier. Derfor har vi i samarbejde med Toppen af Danmarks community manager postet indhold på både Facebook og Instagram. Og sikke det gik!

Toppen af Danmark - Resultater

Vi er lidt stolte

Det siges, at det er svært at nå sin målgruppe på Facebook i dag uden at betale sig fra det. Men det hjælper, hvis indholdet er godt. Og det var det heldigvis. Blandt andet takket være alle de seje mennesker, som havde lyst til at dele deres oplevelse af Toppen af Danmark med os.

Over de seneste to år har vi lavet mange opslag til Toppen af Danmarks Facebook - og langt de fleste har været videoer. Ét af mest populære opslag var en video om en bette keramikcafé og deres surdej. Den opnåede:

  • En rækkevidde på over 55.000 personer.
  • 31.000 videovisninger.
  • 800 engagements i form af likes, delinger og (positive) kommentarer - dertil kommer endda 1.200 yderligere engagements fordelt på de 220 delinger af opslaget.


Vel at mærke på en Facebookside, der på det tidspunkt havde godt 4000 følgere. Og uden at vi betalte Facebook en krone for det. Det er vi altså lidt stolte over.

Meeen… Selvom indholdet er godt, kan det godt betale sig at kaste lidt knaster efter det der annoncering alligevel. Derfor lavede vi en annonceplan for de videoer, vi producerede i efteråret 2018 på vores tredje tur til Lysets Land. Igen blev en video af en (anden) lille keramikcafé højdespringer, for den opnåede:

  • En rækkevidde på over 120.000 personer.
  • 134.000 videovisninger.
  • 500 engagements i form af likes, delinger og (positive) kommentarer på opslaget.
open