Når Smart City handler om ansvar i stedet for dimser

NRGi arbejder med Smart City både på koncernniveau og ude i divisionerne som f.eks. Kuben Management, Elcon og Veksø. NRGi ønskede en klarere retning på Smart City-indsatsen overfor især de danske kommuner.

For NRGi Smart City har vi lavet:

Målgruppeanalyser, konkurrentanalyse, brandidentitet, visuel identitet

NRGi Smart City Workshop/Analyse

Workshops, målgruppe- og konkurrentanalyse

Brandidentiteten for NRGi Smart City er i høj grad bygget på eksisterende værdier og viden fra NRGi, divisionerne, målgruppen og konkurrenterne. Vi har udført interne interviews og workshops, interviews med målgruppen, som var beslutningstagere i udvalgte kommuner og så har vi gennemresearchet markedet af organisationer, som arbejder med Smart City.

NRGi Smart City SoMe
NRGi Smart City Brand logo

Brandidentiet og logo

Research-arbejdet med målgruppen, internt i NRGi og af konkurrenterne har formet brandidentiteten og den visuelle identitet, så den passer til NRGi og er brugbar i dagligdagen.

Brandidentiteten resulterede i, at NRGi fremover skal fokusere mindre på dimser, data og teknologi og i stedet tage ansvar for at gøre byerne og samfundet bedre. Mere menneskeligt. Mindre dimset.

Brandidentiteten medførte en visuel identitet, hvor vi har udviklet et nyt logo til NRGi Smart City samt udviklet det grafiske element: “Landskabet”. Elementet forestiller by, land og infrastruktur bundet sammen af punkter som kommunikerer med hinanden. Dette skal bruges når NRGi kommunikerer om “Smart City” og skaber en genkendelse i kommunikationen på de forskellige medier hvor NRGi Smart City er tilstede.

NRGi Identitet Mock-up
Testimonial

Campfire & Co. har ført os sikkert gennem et omfattende branding-projekt for Smart City-området, som både har involveret organisationen, målgrupperne og afdækket vores konkurrenter. Projektet blev ’født’, da NRGi ønsker en klarere retning på vores Smart City-indsats overfor især de danske kommuner, og det er mundet ud i en brandidentitet og visuel identitet for Smart City, som passer perfekt til os - både internt og i eksekvering overfor kommunerne. Jeg har virkelig sat pris på det uformelle, men stærkt faglige samarbejde med de dygtige folk hos Campfire & Co.

Simon Karsø, kommunikationschef, NRGi
Testimonial