Sociale medier er en del af festen

At lave indhold som engagerer på sociale medier handler ikke bare om at rapportere, hvad der sker. Det handler om at skabe historier. På to workshops underviste vi Aarhus Festuges frivillige kommunikationsteam i, hvordan de kan skabe engagerende indhold på Facebook og Instagram. Efterfølgende klædte vi også festugens øvrige frivillige på til at bidrage til festen på social medier.

For Aarhus Festuge har vi lavet:

Workshops om sociale medier, folder

Aarhus Festuge workshop

Kurser for kommunikations-teamet

Aarhus Festuges kommunikationsteam består af 36 frivillige med interesse for kommunikation på sociale medier. Gennem to workshops har vi opkvalificeret de frivillige til at kunne varetage opgaven - at skabe indhold til Aarhus Festuges platforme på sociale medier under Aarhus Festuge 2017.

 

I løbet af de to workshops opnåede deltagerne følgende færdigheder:

  • Konceptudvikling af indhold som engagerer på sociale medier
  • Krisehåndtering på sociale medier
  • Visuel stil på sociale medier
  • Skrive tekster til sociale medier
  • Tage, optimere og redigere billeder til Instagram
  • Optimere og producere live video til sociale medier
Aarhus Festuge folder

Lommefolder og workshop om sociale medier for Festugens frivillige

De bedste ambassadører for Aarhus Festuge er deres over 200 frivillige. For at gøre det lettere for de frivillige at sprede Festugens budskaber, har vi afholdt en workshop med lette tips og øvelser i, hvordan de frivillige kan lave godt indhold til deres egne sociale medier. De vigtigste pointer er samlet i en lommefolder, som de frivillige kan tage med sig og bruge som guideline til at dele deres Aarhus Festuge 2017. En slags employee advocacy for frivillige.

open